Call center w 2019 roku – czym jest?

  • By
  • Grudzień 9, 2019
  • 0 Comments

Usługi call center jednoznacznie kojarzą się większości osób z telemarketingiem – często tym negatywnym, będącym nachalnym sprzedawaniem niepotrzebnych rzeczy klientom. Tymczasem w 2019 roku pojęcie to jest o wiele szersze i powinno kojarzyć się o wiele bardziej pozytywnie – tym bardziej przedsiębiorcom, którzy mogą dzięki niemu więcej zyskać, niż stracić. Sprawdźmy zatem jak odczytywać usługi call center i czy rzeczywiście warto na nie postawić, prowadząc własną firmę.

Nowoczesne call center – nie tylko telesprzedaż!

Zdecydowana większość osób, słysząc „call center”, myśli „sprzedaż przez telefon”. I nie ma co ukrywać – jest to zdecydowanie najbardziej popularna usługa, z której korzystają przedsiębiorcy, która – w przypadku profesjonalnych handlowców i dobrej renomy firmy, świadczącej nam usługi, potrafi być naprawdę skuteczna. Jeżeli więc chcesz poprawić swoje wyniki sprzedażowe, możesz postawić na telesprzedaż – istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że spełni ona Twoje oczekiwania i sprawdzi się w Twojej firmie.

Jak się jednak okazuje, call center to nie tylko telesprzedaż – warto zwrócić uwagę jeszcze na kilka innych usług, które pozwolą rozwinąć Twoją działalność na bardzo wielu płaszczyznach. Mowa tutaj przede wszystkim o:

  • obsłudze klienta i reklamacji, która pozwala zadbać o zadowolenie kontrahentów, odpowiedzieć na ich pytania, a także poprawić opinię o przedsiębiorstwie w trudniejszych sytuacjach (np. konfliktowych czy reklamacjach),
  • badaniach marketingowych, które przeprowadzane są w celu lepszego poznania rynku, klientów oraz konkurencji – dzięki nim możliwy jest rozwój firmy i osiąganie o wiele lepszych wyników w przyszłości,
  • generowaniu leadów, a więc pozyskiwaniu kontaktów do potencjalnych klientów, którzy mogliby być zainteresowani Twoją ofertą – dzięki temu sprzedawać będziesz więcej i rozwiniesz swoją firmę,
  • monitoringu płatności, czyli dbaniu o to, aby klienci terminowo spłacali swoje zobowiązania – w ten sposób będziesz mieć kontrolę nad przychodami i kosztami, a do tego nie poświęcisz na tę kwestię dużo czasu.

Oczywiście to tylko część tego, co może zapewnić Twojej firmie outsourcing call center. Jeżeli będzie on profesjonalny, masz możliwość nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale przede wszystkim – poprawić relacje z klientami, a co za tym idzie, zbudować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Wystarczy tylko znaleźć odpowiednią firmę, świadczącą usługi callcenter – aby to zrobić, musisz zwrócić uwagę na kilak aspektów.

Przede wszystkim – taka firma powinna posiadać odpowiednie doświadczenie i wysokie kwalifikacje swoich pracowników. Tylko wiedza oraz umiejętności handlowców albo specjalistów ds. obsługi klientów, pozwolą Ci uzyskiwać oczekiwane efekty. Oczywiście to nie wszystko – firma taka musi oferować Ci szeroki zakres usług, wśród których będą dokładnie takie, dzięki którym rozwiniesz swój biznes i będziesz w stanie zarabiać więcej. No i na koniec – warto sprawdzić opinie wcześniejszych klientów firmy outsourcingowej. W ten sposób zweryfikujesz jej profesjonalizm oraz umiejętności i wyeliminujesz tych „specjalistów”, którzy prawdopodobnie nie spełniliby pokładanych w nich nadziei.

Czy warto postawić na call center?

Tak, jeżeli chcesz poprawić jakość obsługi klientów, zwiększyć sprzedaż i mieć więcej szans na pozyskiwanie nowych klientów. Decydując się na usługi outsourcingowe masz pewność tego, że zostaniesz odciążony od wielu zadań, co pozwoli Ci skupić się na podstawowej działalności swojego przedsiębiorstwa.

Category: Uncategorized